Σχεδιασμός ιστοσελίδας | BlueHost.gr 
BlueHost.gr

 

2017 Σχεδιασμός ιστοσελίδας και επίπεδος σχεδιασμός

Οι σχεδιαστικές τάσεις συχνά καλύπτουν αρκετά χρόνια (ακόμα και δεκαετίες για ορισμένους τύπους σχεδιασμού), αλλά o σχεδιασμός Ιστοσελίδας είναι μια τάση που μεταβάλλεται αστραπιαία ακολουθώντας την τεχνολογία , όπου οι αλλαγές έρχονται και παρέρχονται αρκετά συχνά.
Κάποιες από τις σχεδιαστικές τάσεις του παρελθόντος εξακολουθούν και σήμερα να είναι σε ισχύ, όπως η εύκολη πλοήγηση, ο επίπεδος σχεδιασμός, οι επιδόσεις, η ταχύτητα και η τελειοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Ωστόσο, ποιες είναι οι νέες αναδυόμενες τάσεις που περιμένουμε να δούμε μέσα στο 2017;


Πειραματισμοί με μενού πλοήγησης.

Ως web designer, έχω παρατηρήσει ότι δεν είναι δυνατό να εξαφανίσουμε το μενού μιας σελίδας. Αναγκαστικά το κρατάμε, παίζουμε με αυτό, Προσπαθούμε να το κρύψουμε, να το μεταβάλλουμε αλλά ταυτόχρονα να παραμένει χρήσιμο.
Η τάση του 2015 όσο αφορά το μενού που έχει παραμείνει και το 2017 είναι να το κρύβουμε πίσω από ένα εικονίδιο χαμπεργκερ.
Παλεύω να καταλάβω ποιος ακριβώς είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιδείξει αυτό το σημαντικό κομμάτι του περιεχομένου για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανεξάρτητα από την οθόνη στην οποία προβάλλεται.
Ο ποιο πρόσφατος πειραματισμός, είναι ένα υβριδικό μενού με καρτέλες για προβολή σε σταθερό υπολογιστή και μενού τύπου χαμπεργκερ για φορητές συσκευές.


Κύλιση ή όχι?

Έχουμε φτάσει στο σημείο όπου κύλιση αυξάνει το αναγνωστικό κοινό, αλλά θέλουμε λιγότερη κύλιση; Πιθανόν.
Για το 2017, προσδοκώ κάποια sites να προτιμούν την ελάχιστη κύλιση, ενώ άλλα να αγκαλιάζουν τη μακρά κύλιση.
Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε αυτά:
Η μακρά κύλιση αισθάνεται φυσικά και είναι πιο εύκολο να αναγνωσθεί από ότι, τα κλικ, σε άλλους χώρους έξω το περιεχόμενο, αλλά ταυτόχρονα την καθιστά πιο δύσκολη στη σάρωση για να βρεθούν πληροφορίες.
Η μικρότερη κύλιση φτάνει στο σημείο της αναζητούμενης πληροφορίας γρήγορα, αλλά μπορεί να είναι τόσο γρήγορη που αυξάνει τα ποσοστά εγκατάλειψης και συνεπώς μειώνει την κατάταξη της σελίδας στις μηχανές αναζήτησης.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τη μάχη της κύλισης για το 2017 και ποιο τελικά θα κυριαρχήσει.
Επί του παρόντος, υπάρχουν περισσότερες σελίδες με μεγάλη κύλιση από ότι σελίδες με μικρότερη κύλιση.


Σχεδιασμός σε ενότητες και συστατικά αντί για ολόκληρες σελίδες

Η τάση του 2017 είναι ο σχεδιασμός προς τις φορητές συσκευές με μικρή οθόνη. Ταυτόχρονα η προβολή των σελίδων θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να παίζει σωστά και σε μεγάλες οθόνες επιτραπέζιων υπολογιστών.
Για αυτό το λόγο δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε πλέον σελίδες, οι οποίες θα είναι ενιαίες, και συνεπώς «άκαμπτες» αλλά σελίδες που θα αποτελούνται από μικρά σχεδιαστικά κομμάτια, όπου θα μπορούν να μετακινηθούν ανεξάρτητα αλλά ταυτόχρονα θα είναι και λειτουργικά ώστε να προσαρμόζονται στην κάθε οθόνη ανεξάρτητα από το μέγεθός της.


Επίπεδος Σχεδιασμός

Ο σχεδιασμός των ιστοσελίδων κατά το 2017 θα παραμείνει επίπεδος.
Όχι μόνο οι νέες ιστοσελίδες θα είναι επίπεδες, αλλά πολλές από τις υπάρχουσες ιστοσελίδες τροποποιούνται για να αγκαλιάσουν το επίπεδο στυλ.
Η επίπεδη σχεδιαστική τάση που ξεκίνησε το 2015, θα προσπαθήσει να γίνει ακόμα πιο επίπεδη!
Πάρτε για παράδειγμα το λογότυπο της Google. Η εταιρεία άλλαξε το λογότυπό της για να γίνει πιο επίπεδο (χάνοντας τις κορνίζες) και άλλαξε τη γραμματοσειρά.
Διαπίστωσε ότι μια καθαρότερη γραμματοσειρά όπως η sans-serif για το λογότυπό της βοήθησε να μειώσει το μέγεθος του αρχείου λογότυπου που χρησιμοποιούσε στις ιστοσελίδες περισσότερο από το μισό.
Η Google διαπίστωσε επίσης ότι ήταν πιο εύκολο να διαβάστεί σε μικρότερες συσκευές.
Ένας επίπεδος σχεδιασμός που έχει καταφέρει να μειώσει και το μέγεθος των υποχρεωτικών εικόνων για τη σωστή προβολή της σελίδας θα αυξήσει την κίνηση προς την ιστοσελίδα σας, από χρήστες φορητών συσκευών με προγράμματα δεδομένων από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.


Πλήρης οθόνη για φόρμες στοιχείων και φόρμες εισόδου

Η σύγκληση φορητών – σταθερών συσκευών αναγκάζει τις σελίδες να τηρούν κοινές πρακτικές και για τις δύο μορφές της ιστοσελίδας (φορητή – σταθερή μορφή).
Στις φορητές συσκευές δίνουμε φόρμες που καλύπτουν όλη την οθόνη, σκιάζοντας το πίσω περιεχόμενο, για να μπορέσουμε να δώσουμε μεγαλύτερο χώρο για ανάγνωση αλλά και για αφή.
Το ίδιο τηρούμε πλέον και στις μεγάλες οθόνες των σταθερών.
Έχει παρατηρηθεί ότι μια μεγάλη οθόνη φόρμας με επικάλυψη των πίσω στοιχείων της σελίδας, παροτρύνει το χρήστη να συμπληρώσει τη φόρμα σε σχέση με τα μικρά τμήματα


Πλούσιες αλλά διακριτικές κινούμενες εικόνες

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια όλο και πιο πολύ οι ιστοσελίδες μοιάζουν μεταξύ τους.
Όλο και πιο πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν λογισμικά ανοικτού κώδικα όπως το Joomla και το wordpress για να στήσουν τις ιστοσελίδες των πελατών τους, αποσκοπώντας στο μικρότερο κόστος προς τον πελάτη, αλλά και το μεγαλύτερο όφελος προς την εταιρία.
Οι σχεδιαστές λοιπόν προσπαθούν να κάνουν τις ιστοσελίδες τους να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες, μέσω της χρήσης πλούσιων, διακριτικών κινούμενων εικόνων σε όλη την οθόνη.
Οι κινούμενες εικόνες είναι ωραίες να τις βλέπεις, αλλά αυτό δεν έχει τόσο σημασία αν η ιστοσελίδα σας δεν λειτουργεί σωστά ή τα δεδομένα που κατεβάζει στη φορητή σας συσκευή είναι πολλά και καταναλώνει γρήγορα τα ΜΒ από το πρόγραμμα που έχετε.
Οι χρήστες γίνονται όλο και πιο ενήμεροι για το πότε μια ιστοσελίδα λειτουργεί σωστά και πότε τους σπαταλάει τα ΜΒ για να τους δώσει την πληροφορία που χρειάζονται.
Δώστε στους πελάτες σας αυτό ακριβώς που χρειάζονται. Μια ιστοσελίδα που θα λειτουργεί σωστά, δεν θα καταναλώνει άσκοπα τα ΜΒ τους και θα τους δίνει την πληροφορία που χρειάζονται άμεσα.


Στροφή προς τον σχεδιασμό των ιστοσελίδων από το μηδέν.

Μέχρι σήμερα, ο σχεδιασμός των ιστοσελίδων γίνετε σε μεγάλα προγράμματα ανοικτού λογισμικού όπως το Joomla και το wordpress.
Αυτό δίνει πλεονεκτήματα, όπως ο γρήγορος χρόνος ανάπτυξης της εφαρμογής, το μικρό κόστος τόσο για την εταιρία σχεδιασμού όσο και για τον τελικό πελάτη, την ευκολία της διαχείρισης της ιστοσελίδας από τον πελάτη, χωρίς την ανάγκη εμπλοκής του σχεδιαστή στην ενημέρωση της σελίδας.
Αλλά ακόμα και τη κατασκευή ιστοσελίδων από άτομα που δηλώνουν προγραμματιστές, ενώ το μόνο που γνωρίζουν είναι η χρήση του συγκεκριμένου προγράμματος ανοικτού κώδικα.
Δυστυχώς αυτό έχει ως αποτέλεσμα κακοσχεδιασμένες ιστοσελίδες, που δεν διαμορφώνονται σωστά σε κάθε τύπο συσκευής και μέγεθος οθόνης, αλλά ακόμα και σε κατασπατάληση του μηνιαίου πακέτου δεδομένων των πελατών σας.
Ο σχεδιασμός των ιστοσελίδων με χρήση HTML5, CSS, JavaScript, PHP και SQL είναι μονόδρομος σε αυτό το τομέα.
Έχοντας ως προτερήματα τον άμεσο σχεδιασμό στις ανάγκες του πελάτη, τη στόχευση στο τύπο της συσκευής που ενδιαφέρει με ταυτόχρονη άψογη εμφάνιση στις υπόλοιπες συσκευές και ελάχιστη κατανάλωση των δεδομένων της φορητής συσκευής.
Το μειονέκτημα αυτού του τύπου σχεδιασμού, είναι η αδυναμία του πελάτη να ανανεώσει την σελίδα του μόνος του, αλλά ακόμα περισσότερο το κενό ασφαλείας που μπορεί να δημιουργηθεί από ένα προγραμματιστή με ελλιπείς γνώσεις προγραμματισμού.